De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kärcher VC 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mike I. 29-06-2021

Top apparaat!

Geschreven voor: Kärcher VC 5

Deze steel-stofzuiger van Kärcher is een ideaal apparaat!

super handzaam, prima zuigkracht en kwalitatief zeer degelijk gebouwd. Persoonlijk zou ik, wanneer je budget dat toelaat wel voor de draadloze versie gaan, daar het snoer slechts 9 a 10 meter is en je daarmee in een gemiddelde woning net te kort komt. Doordat hij in hoogte verstelbaar is, is hij goed te gebruiken door zowel kleinere, als grotere personen, en is hij makkelijk op te bergen wanneer hij in zijn geheel ingeschoven is!

Het reservoir is wel wat aan de kleine kant, al moet ik zeggen dat dat ook komt doordat wij 2 langharige katten hebben. Hierdoor zit het reservoir nu eenmaal snel vol. Wel is deze zeer makkelijk te legen. Advies is om elke 2 jaar een nieuwe stoffilter te plaatsen. Deze kost geloof ik nog geen tientje en je merkt nadien ook meteen dat de zuigkracht weer toe neemt. Daarnaast is het ook zeer gemakkelijk om de telescooparm schoon te maken (indien nodig). Dit staat allemaal duidelijk omschreven in de gebruiksaanwijzing.

De stofzuiger heeft meer dan voldoende zuigkracht. de lagere standen zijn prima te gebruiken voor haren/klein vuil of stof. Ook het geluidsniveau van deze standen is perfect. Als je kind boven ligt te slapen kun je op deze stand prima de eerste verdieping stofzuigen!!

kortom: ideaal apparaat. Ik heb persoonlijk geen ervaring met gelijkwaardige producten van bijvoorbeeld Dyson of Philips, dus daar kan ik geen vergelijking mee maken. Al denk ik dat de kärcher het op prijs/kwaliteit wel wint.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijk in onderhoud
  • Bouwkwaliteit
  • Accessoires

Minpunten

• Kabellengte
  • Relatief klein reservoir